26. dubna 2018

Omalovánky s Distress Ink

Pamatuji si to jako dnes: v mém prvním scrapbookovém nákupu před deseti lety byly lahvičky distress inkoustů v odstínu starého papíru a vybledlé starorůžové. Tušila jsem potenciál, který v sobě inkousty skrývají. Neměla jsem ještě žádný inkoustový polštářek, bylo mně úplně jedno, že u výrobku bylo napsané, že slouží k doplnění. Já si chtěla s barvičkami hrát a použít je podle sebe.
Teprve časem jsem získávala sporadické informace, angličtina šla mimo mne, a tak jen z obrázků jsem čerpala inspiraci. Na dlouhé sledování nemám trpělivost ani čas, většinu produktů používám intuitivně a po svém.
Inkoust je tekutý, co jiného vzít než štětec nebo pérko a malovat či psát...




Příležitostně jsem si kupovala další odstíny, občas lahvičky ležely v zapomnění, občas byly na delší dobu v akci. A protože mám zrovna rychlomalovací (no, spíše vybarvovací) období, musela jsem doplnit sortiment...kde jinde, než v Dančině obchodu. A abych měla inkousty na očích, vytvořila jsem si paletku: skvrny na akvarelové čtvrtce, rozetřené a zakápnuté vodou. Čtvrtku jsem vložila do průhledných desek. Při práci s inkousty si kápnu trochu inkoustu na folii a nabírám vodním štětcem.



Pro začátek by určitě stačily základní barvy: žlutá, červená, modrá. Ty další vzniknou mícháním...
Na vybarvování razítek nejčastěji používám akvarelové tužky a barvy. Inkousty jsou živější, ale při titěrném vybarvování nemám trpělivost na pečlivější práci...v rychlosti to pak je skvrna sem, skvrna tam, nějaké přetažení...(vlevo tužky a rozmytí, vpravo distress ink):


Podkladem je akvarelová čtvrtka Canson. A s obrázkem šup na přáníčko:


Ještě porovnání na jiném razítku, akvarel a inkoust určitě rozeznáte :-)



Akvarelová čtvrtka má jemnou či výraznější strukturu, chtěla jsem si něco vybarvit na hladkém papíře...pozdě jsem zjistila, že nařezané papíry jsou nějaké foto do tiskárny :-).Papír okamžitě nasával inkoust a o nějakém stínování nemohla být řeč. S kocoury už nešlo nic dělat.


Přece to nevyhodím...pohledala jsem ladící papíry, nalepila na podklady (o tom příště) a další přáníčka byla na světě:




Všem holkám jsem musela zase sáhnout do úsměvu, prostě mi nestačí jen ďubka-oči, potřebuji tam mít nějaký výraz. Tak mi to snad magnolky a gorjussky prominou :-) 



5 komentářů:

  1. Olinko, nádhera!!!👏 Mám moc ráda, když se ,,věci" používají dle vlastního uvážení a ne vždy podle nastavených parametrů. Tvé úpravy razítek jsou naprosto dokonalé!!! Úžasná inspirace. ....jo a mimochodem v tvém podání i vzorník barviček vypadá dokonale 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, děkuji...ano, vzorníky a skvrny, prostě takové přehlížené nic, miluji :-)

      Vymazat
  2. Len sa pripojím, skvelé premeny a obmeny! Skvostné výsledky! ❤

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná práce, Olinko. Tvoje obličejíky vypadají nesrovnatelně lépe než ty původní ;)

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀